Barcelona | 2. časť

novembra 08, 2016


Keď si predstavím, že takto pred mesiacom som sa ešte len balila, vlastne som ešte len behala v Bratislave po obchodnom centre a zháňala čierne rifle, je mi z toho smutno. Dnes, o mesiac neskôr, mám už celý výlet za sebou a v hlave plno krásnych spomienok. Aj keď ako som spomínala v minulom článku z prvého dňa v Barcelone (nájdete ho TU), počasie sa nám dosť pokazilo a inak tomu nebolo ani tento deň ale nám to nepokazilo chuť ani sme nestratili energiu a tento deň sme strávili celučičký celý v Barcelone a spoznávali jej krásy. Pripravte sa na obrovskú nálož fotiek a zážitkov!

Našou prvou zastávkou bolo ďalšie Gaudiho dielo a to úžasný park Guell. Dá sa v ňom nájsť niekoľko typických stavieb pre Barcelonu, rôzne krásne zákutia a nádherný panoramický výhľad na celú Barcelonu. 


Keď som videla na fotkách túto vežu s krížom na vrchu, vždy ma zaujímalo, kde sa táto zaujímavá stavba nachádza. A tu ju mám.:)


Tie stavby vyzerajú ako z nejakej rozprávky.♥

Okrem iného aj toto povedzme že zábradlie je vytvorené z úlomkov keramických tanierov, šálok, obkladačiek a iného materiálu. V istom zmysle Gaudi už v tej dobe recykloval. 


Taktiež niektoré sú niektoré stavby inšpirované prírodnými javmi, tento "tunel" napr. pripomína tsunami.





Neviem prečo ale strašne mi ten dom pripomína perníkovú chalúpku.:D


Možno túto salamandru poznáte, je to celkom známa "socha" a je znázornené alebo jej podobu nesie väčšina Barcelonských suvenírov. 

Ten výhľad bol skrátka nádherný. ♥ Pri fotení tejto a fotky pod sa stala taká dosť vtipná príhoda (síce pre mňa moc vtipná vtedy nebola:D). Toto miesto je najvyšším bodom parku Guell, na tomto kopčeku stojí malá mohyla, na ktorú sa dá vyliezť a je z nej takýto krásny výhľad. Avšak na schodoch, ktoré vedú po boku tejto mohyly chýba hore zábradlie, takže keď ste už na tých najvyšších, nemáte sa čoho chytiť. No a ja trpím celkom veľkým strachom z výšok, najmä v takýchto situáciach, keď sa nemám čoho chytiť. Hore vyliezť bolo ešte celkom fajn, nerozmýšľala som nad tým ani mi to nenapadlo, že cestu dole sa nebudem mať čoho chytiť. A práve pri ceste dole nastal problém. Asi 5 minút v kuse som nariekala, že ja dole nezídem, lebo sa bojím. Nakoniec ma chytila z jednej strany najlepšia kamarátka a z druhej spolužiačka a s tým, že som si dobre, že nesadla na tie schody, sme zišli dole. Okoloidúci mali o zábavu postarané.:D






Druhá časť programu spočívala v tom, že z parku Guell nás autobus odviezol do prístavu, kde sme okolo 14:00 vystúpili a mali 7 hodinovú pešiu prehliadku spojenú s voľným programom. Prístav bol naozaj krásny, plný luxusných (aj tých menej luxusných) člnov, všade samé (moje milované) palmy a malé stánky s občerstvením. Dokonca sme videli jedného pána, ktorý držal ružového holuba!









Ak by ste niekto nevedeli, na tomto vysokom stĺpe je socha Kolumbusa, ktorý mal pôvodne ukazovať na brehy Ameriky ale veľmi im to nevyšlo a ukazuje na brehy Afriky. 



Hodinu sme mali prestávku na známom a obrovskom trhu, na ktorom sa dajú kúpiť potraviny od výmyslu sveta. Od čerstvého ovocia a zeleniny, cez ovocné šťavy, zmrzliny a rôzne roztomilé koláčiky až po olivové oleje, dary mora, rôzne koreniny a typické španielske špeciality, ako napr. burrito. 












 Pohľad na morské živočíchy bol pre mňa strašný, tie úbohé kraby (vpravo) sa ešte hýbali!:(


S babami sme chceli ochutnať aj nejaké miestne špeciality, ja som sa rozhodla pre burrito. Neodvážila som sa na krevety ani cibuľové krúžky, preto som si vybrala toto kuracie mäsko. Burrito je vlastne tortilla plnená šalátom a napr. mäsom, cibuľovými krúžkami a iným. 


Tento dom budete určite poznať, je to taktiež Gaudiho stavba, ktorá je svetoznáma a zaujímavá svojou architektúrou. 

Barcelonská architektúra je naozaj nádherné a to nie len Gaudiho stavby. Takmer každý druhý dom bol niečím zaujímavý a to ja proste môžem.♥





Toto malé námestičko sa volá Kráľovská námestie a (podľa môjho otca) to je najkrajšie námestie v Barcelone.

V Barcelone som si splnila aj taký menší sen a to, že sme cez voľný program s najlepšou kamarátkou a zopár kamarátmi navštívili štadión Camp Nou, teda domáci štadión futbalového klubu FC Barcelona. A bol to úžasný zážitok!











 Keď som videla tieto vyhrievané kožené sedačky na striedačke, skoro som odpadla!






No a to sú všetky fotky z Barcelony a to z toho dôvodu, že keď sme vyšli z metra späť na námestie, bol strašný lejak, že keď sme vyšli von, boli sme do nitky premoknutý. Tak sme zaliezli do Mekáču, kde sme si dali niečo na večeru a prečkali tam zvyšok času. Potom som si ešte behla do Starbucks-u po tekvicové latte na zohriatie a šup-šup do autobusu. Celú noc sme strávili uzimený a ubolený (a s mokrými nohami) v autobuse a ďalší deň sme sa zobudili v Nice ale o tom potom.:)

Keďže zajtra skoro ráno odchádzam aj s priateľom na dve noci do Prahy, čo som dostala od neho darček k nášmu dnešnému 2-ročnému výročiu (článok s fotením s ním nájdete TU♥), idem Vám prichystať ešte článok na piatok, pobaliť sa a na 18:30 som ešte objednaná na nechty, tak si idem robiť svoje veci a Vám želám krásny zvyšok večera a veľa šťastia v škole! Nezabúdajte ma sledovať na mojom instagrame a facebooku, aby Vám neunikli či už nové články alebo novinky z môjho života.
Zatiaľ, pa.♥




         FACEBOOK  |  INSTAGRAM  |  ASK  |  TUMBLR

You Might Also Like

30 komentárov

  1. Príjemný článok, chcela som ísť do Barcelony na konci septembra, ale mi to nevyšlo a teraz, keď vidím tieto fotky, mi je to ešte viac ľúto... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Držím palce, nech sa tam dostaneš, je to krásne mesto:)

      Odstrániť
  2. krásne fotky a tu FCB závidim ach božínku raz by som sa ttam chcela dostať :)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bol to úžasný zážitok, držím palce, nech sa tam dostaneš:)

      Odstrániť
  3. Pěkné fotky a jistě i zážitky! Barcelona je vždycky super nápad, že? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to áno, je tam toho veľa na objavovanie:)

      Odstrániť
  4. Tak to sú naozaj nádherné fotky, určite si si to tam veľmi užila!

    Na mojom blogu práve prebieha Giveaway o Kawaii box, budem veľmi rada, ak sa zapojíš :)
    Hello, my name is Ev

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ten Parque de Guel proste nikdy neprestanu obdivovat. Prostě se tam MUSÍM někdy podívat :/ a na stadionu byla ségra a byla nadšená ;)

    Ráda bych tě pozvala k sobě na giveaway, která končí 20. listopadu :)

    www.double-claire.blogspot.cz | GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj bol krásny:) Držím palčeky, nech sa tam dostaneš aj ty:)

      Odstrániť
  6. Super fotky, taky jsem byla v Barceloně a chystám nějaké články :-)

    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Espero que lo hayas pasado muy en Barcelona. Muak!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mmm tie zmrzliny :) krásne fotky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Super :)! Asi bych tam hodně přibrala :D:D.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Vůbec jsem netušila, že je Barcelona tak krásná! Super fotky ♥

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Gaudího stavby práve preberáme na dejinách výtvarnej kultúry a sú ozaj fascinujúce :) Raz si ich určite chcem pozrieť aj ja :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ty fotky jsou nádherný a tenhle typ článků mi zesiluje touhu někam vycestovat :)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  13. krasny fotky, hned bych jela taky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Barcelona môj sen. Jedného krásneho dňa keď budem veľká aj moje kroky ma zavedú do spanielska. Milujem ich reč aj temperament tak ako Taliansko. Raz... Krásne fotky. Až duša pisti

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež milujem všetko okolo Španielska, mám to asi po tatinovi, keďže on hovorí po španielsky a keď som bola malá, robil tam každé leto:) Držím palce, nech sa tam aj ty dostaneš a ďakujem!:)

      Odstrániť
  15. Barcelona je určitě na mém travel wish list :) teď ještě najít pár dní volna a levné letenky

    Secrets of M

    OdpovedaťOdstrániť

Článok, ktorý odporúčam

UMELÉ RIASY | moje tipy a triky

Keby sa ma niekto cca pred rokom spýtal či si viem nalepiť umelé riasy, iba by som smutne pokrútila hlavou a spomenula si na všetky svoj...

FACEBOOK

Obľúbené za posledný týždeň

183 days acqua colonia adventný kalendár africa organics aknelot alverde annabelle minerals anthyllis ardell artdeco astor atelier cologne aussie avant avene avon balance me balea batiste beauty blender beauty box bell bellápierre benefit betty barclay bh cosmetics bio ruža bioderma blauer blendea bonprix bourjois bronx colors brush works bubble t by terry carolina herrera catrice cerave clinique coach collistar colorista cremorlab dermacol Diego dalla parma dior dm douglas dove ebelin ecooking ecotools eisenberg Elemis elf elnino eos espa essence essens estee lauder eta fann parfumerie fenty beauty foreo freedom gabriella salvete garnier glamot glov gosh hairburst hairways. travel essentials havlíkova prířodní apotéka hawaiian tropics holika holika human+kind i love ... jecca blac jimmy choo karl lagerfeld kiehls krasne vone krasotika kylie cosmetics loccitane look fantastic lord & berry loreal lush luxfactor luxie mac mádara makeup revolution manna marc jacobs maria nila marie clarie mark scrub mary kay maybelline medik8 miss sporty mixa mizon mobake moň mylo nails inc. naobay naturally thinking naturschon navia nivea notino nuskin nuxe nyx olaplex oriflame paco rabanne pandora pantene philip kingsley pixi polaar police pre muža pupa purito real techniques remington renovality revlon revolution skincare revuele rexona rimmel rituals rowenta s Oliver sally hansen sephora schwarzkopf signal skin food sleek smashbox soliver st. tropez st.moriz starskin tangle angel the balm the body shop the ordinary this works tigi tom tailor toni&guy too faced tous trend it up ubox urban decay victoria's secret vichy weleda wella yamuna ysl yves rocher yves saint laurent ziaja zoe ayla