Barcelona | 1. časť

novembra 02, 2016


Konečne, o týždeň neskôr, ako som mala na pláne, som tu pre Vás s pokračovaním mojej cesty, tento krát s ďalšou zastávkou v Barcelone. Inak povedané, kedy sa všetko začalo kaziť. Tento deň sme okrem Barcelony strávili najprv výletom na miesto, ktoré je vzdialené niekoľko desiatok kilometrov od Barcelony vysoko v horách. Je to katalánsky kláštor Montserrat vybudovaný, ako som už písala vysoko v horách a je to známe pútnické miesto, kde sa aj nachádza čierna Madona. Pôvodne mala cesta trvať niečo okolo hodinky ale ako sme začali vystupovať do hôr, čakal nás šok. Doslova hodinová rada áut pred nami. Práve tento deň mali katalánci sviatok a zrejme sa všetci naraz dohodli, že pôjdu na Montserrat. Tak sme si takú hodinku a pól postáli a prišli sme na miesto s tým, že máme 20 minút, aby sme si to tam poobzerali a vrátili sme sa späť do autobusu, keďže na 15:00 sme mali rezerváciu do Sagrady. Tak si ich aspoň vychutnajte fotky, výhľad bol nádherný!



Skaly boli rôznych zaujímavých tvarov a ten výhľad boli dych berúci!





Toto už je hlavná budova, v ktorej sa nachádza aj kostol s Madonou.















Ani sme nevedeli, kam presne ideme ale ako sme vyšli na toto malé nádvorie alebo ako by som to nazvala, bolo to úžasne.










Ako sme vošli do vnútra kostola, práve sa končila omša a valili sa ľudia von. Aj keď nie ste možno veriaci, musíte uznať, že tam bolo nádherne. 









Pár posledných fotiek výhľadu a šup do autobusu. Bolo to celé dosť narýchlo a stálo za to sa tam aspoň chvíľku poprechádzať a rozhliadnuť sa, kto vie, kedy sa tam znovu dostanem. A už nás čakala cesta do vysnívanej Barcelony. Ako sme sa ku nej blíži, začalo pršať a kým sme ňou prechádzali, blížiac sa ku Sagrade, spustil sa hustý lejak. Len tak bez ochrany proti dažďu (veď na čo by som si ja niečo proti dažďu mala aj zbaliť do kufru, že?) sme prebehli niekoľko metrov od autobusu a zastali sme pred obrovskou a zrejme aj najznámejšou stavbou v Barcelone. Nedá sa slovami opísať a na fotke ukázať, aká je Sagrada Familia obrovká. Proste musíte tam ísť a vidieť to. Aspoň niečo Vám priblížim ďalej na fotkách.




Keď som prechádzala medzi týmito skutočne obrovskými stĺpmi a s otvorenými ústami sa sa rozhliadala a počúvala anglický výklad, sama seba som sa v hlave pýtala, ako je toto vôbec možné, že toto niekto dokázal postaviť. 



Pre zaujímavosť. Ako isto viete, Sagradu Familiu navrhol aj začal stavať Gaudi. Sprievodkyňa nám vravela, že bol touto stavnou priam posadnutý. Ostatné zákazky bral iba kvôli tomu, aby zarobené peniaze investoval do tejto stavby. Stavia sa už vyše 100 rokov a to z toho dôvodu, že neexistujú žiadny sponzori a dá sa povedať, že sa stavba financuje iba z milodarov. 



















Tu sú nejaké návrhy a makety, ako by mala Sagrada po dokončení vyzerať. 










Sagrada je stále jedno obrovské stavenisko a najnovšie vízie sú, že by vďaka novým technológiam chceli Sagradu dostavať do 15 rokov, na výročie 100 rokov od Gaudiho smrti. 





Mrzí ma, že nemám nejakú mega krásnu fotku celej Sagrady ale príšerne pršalo, boli sme nadžgané tri pod jedným dáždnikom a od rána sme nič nejedli (bolo asi 16:00) a tak pri pol hodinovom voľne sme hľadali najbližšie a najlacnejšie jedlo. Nakoniec sme skončili na kebabe (trochu zmena od tých Mekáčov:D). Poslednou zástavkou bol olympijský kopec Montjuic. Prešli sme autobusom okolo celého olympijského areálu a na 10 minút sme sa vybehli pozrieť na futbalový štadión. 





Potom nás už čakala iba cesta späť na hotel na pobrežie Costa Brava. Tam nás čakala doslova potopa, strašne husto pršalo a na uliciach bola voda po členky. Tak sme zvyšok večera strávili už iba na hoteli. Ak budete mať niekedy možnosť navštíviť niektoré z týchto troch miest, jednoznačne neváhajte, stojí to za to! Ja idem ešte pripraviť ďalšie dva články, keďže mám toho blízke dni/týždne dosť a musím využiť každú voľnú chvíľku. Dúfam, že sa Vám článok páčil, nezabudnite sa mrknúť aj na tie staršie a krásny zvyšok večera!
Zatiaľ, pa.♥




         FACEBOOK  |  INSTAGRAM  |  ASK  |  TUMBLR

You Might Also Like

47 komentárov

  1. Nádherné fotky! Doufám, že se do barcelony také někdy podívám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvělý fotky!! :) Taky bych se tam někdy ráda podívala. :)
    Mr. Kev

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som v Barcelone bola keď som bola malá a viem, že je toto mesto krásne ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tie maľby na oknách (neviem ako sa to odborne volá) sú neskutočne krásne. Úplne ma očarili. :)

    https://thefashiontwiins.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Po tomto článku moja túžba navštíviť Barcelonu ešte viac stúpla:) Mala si pekný výlet, tak nech je ich ešte veľa takých:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nádhera, musel to být opravdu silný zážitek :).

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Krasne forky, vidno ze si si vylet uzila🙂Dufam ze aj mne sa podari niekedy navstivit Barcelonu

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Wow, krásné fotky :) také bych se tam jednou ráda podívala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Barcelonu by som raz rozhodne chcela navštíviť. Všetci mi vravia aká je krásna.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  10. mám pocit že tento rok bolo strašne veľa ľudí v Barcelone :P strašne by som tam chcela ísť aj ja lebo som v Španielsku ešte nebola :P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Odporúčam ti, ísť sa tam pozrieť:) Je tam veľa toho na obdivovanie:)

      Odstrániť
  11. Krásne fotky ❤ Barcelona je môj sen. Dúfam,že aj ja sa tam aspoň raz pozriem 😊

    www.accessoriesforbeauty.com

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Hezké fotky. V Barceloně jsem byla taky a je to tam nádherné! Hodlám se tam určitě někdy vrátit♥
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Barcelona je jedno z měst, které bych chtěla určitě v budoucnu navštívit. Fotky jsou krásné :)

    Maris Novotná

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Nádherné fotky, těším se na další část.

    theheartissue.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Anonymný6/11/16 20:53

    nad tymto miestom som nikdy nerozmyslala ako cestovnou destinaciou vidim,ze musim prehodnotit krasa
    galantosfun

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Wow opět záplava fotek! Barcelonu bych cca do 5 let určitě chtěla někdy v létě navštívit ;)

    Ráda bych tě pozvala k sobě na GIVEAWAY, která končí 20. listopadu :)

    www.double-claire.blogspot.cz | GIVEAWAY

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Držím palce, nech sa ti podarí navštíviť ju:)

      Odstrániť

Článok, ktorý odporúčam

UMELÉ RIASY | moje tipy a triky

Keby sa ma niekto cca pred rokom spýtal či si viem nalepiť umelé riasy, iba by som smutne pokrútila hlavou a spomenula si na všetky svoj...

FACEBOOK

Obľúbené za posledný týždeň

183 days acqua colonia adventný kalendár africa organics aknelot alverde annabelle minerals anthyllis ardell artdeco astor atelier cologne aussie avant avene avon balance me balea batiste beauty blender beauty box bell bellápierre benefit betty barclay bh cosmetics bio ruža bioderma blauer blendea bonprix bourjois bronx colors brush works bubble t by terry carolina herrera catrice cerave clinique coach collistar colorista cremorlab dermacol Diego dalla parma dior dm douglas dove ebelin ecooking ecotools eisenberg Elemis elf elnino eos espa essence essens estee lauder eta fann parfumerie fenty beauty foreo freedom gabriella salvete garnier glamot glov gosh hairburst hairways. travel essentials havlíkova prířodní apotéka hawaiian tropics holika holika human+kind i love ... jecca blac jimmy choo karl lagerfeld kiehls krasne vone krasotika kylie cosmetics loccitane look fantastic lord & berry loreal lush luxfactor luxie mac mádara makeup revolution manna marc jacobs maria nila marie clarie mark scrub mary kay maybelline medik8 miss sporty mixa mizon mobake moň mylo nails inc. naobay naturally thinking naturschon navia nivea notino nuskin nuxe nyx olaplex oriflame paco rabanne pandora pantene philip kingsley pixi polaar police pre muža pupa purito real techniques remington renovality revlon revolution skincare revuele rexona rimmel rituals rowenta s Oliver sally hansen sephora schwarzkopf signal skin food sleek smashbox soliver st. tropez st.moriz starskin tangle angel the balm the body shop the ordinary this works tigi tom tailor toni&guy too faced tous trend it up ubox urban decay victoria's secret vichy weleda wella yamuna ysl yves rocher yves saint laurent ziaja zoe ayla